مصرف شخصی – یک دعوت برای اقدام (2)
بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
مصرف شخصی – یک دعوت برای اقدام (2)
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:43 | بازدید : 532 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

مصرف شخصی – یک دعوت برای اقدام (2)

صنعت فروش مستقیم بلند صحبت می کند ... چه کسی گوش فرا می دهد؟
 
مدت زیادی طول نکشید که رهبران صنعت فروش مستقیم و افکار حقوقدانان بر جسته به این نتیجه رسیدند که رأی دادگاه استیناف اُمنیتریشن هم به ضرر صنعت فروش مستقیم بود و هم به ضرر میلیون ها توزیع کنندگان مستقل این صنعت.

اگر چه این تصمیم باید به عنوان یک رأی موقت و یک قدم دادرسی برای باز گرداندن موضوع به دادگاه بدوی برای بررسی بیشتر، در نظر گرفته شود، لکن اغلب مشاهده گران به این اعتقادند که زبان این حکم به گونه ای است که اگر برای مدت زیادی باقی بماند، خطر ناک خواهد بود. این صنعت که سالهای زیادی موفقیت ها و پیروزیهای زیادی کسب کرده بود و استانداردهایی را برای حمایت از مصرف کنندۀ آمریکایی تصویب کرده بود، حال باید از خود دفاع نماید که یک دسیسۀ هرمی نمی باشد. مهم به نظر رسید که صنعت فروش مستقیم در مورد نگرانی هایش بلند و واضح صحبت کند.این نگرانیها زمانی که «انجمن فروش مستقیم» به طرفداری از این صنعت لایحه ای را در پرونده قرار داد، به اوج خود رسید. «انجمن فروش مستقیم» که اعضایی مانند«اَوِن»، «تاپِروِر»، «اَم وِی» ، «شاکلی» و «مری کِی» عضو آن هستند، در لایحۀ خود شرط مهمی را در خصوص تصمیم دادگاه مطرح نمود. داوطلب کمک به دادگاه از دادگاه استیناف خواست که رأی خود را دوبارۀ ملاحضه نماید و نه تنها از سه نفر هیئت داوری بلکه از قضات دور نهم دادگاه استیناف نیز خواست که به موضوع، دوباره رسیدگی نمایند.
 
انجمن فروش مستقیم این موضوع را ضروری دانست که توجه دادگاه را به حقایقی جلب نماید که ظاهراً در صدور حکم از آن ناآگاه بوده است. انجمن از دادگاه درخواست کرد که:«توجه داشته باشد که مصرف محصولات شرکت های فروش مستقیم توسط شرکت کنندگان آنها یک عنصر طبیعی ولازم در فروش مستقیم است. بسیاری از شرکت کنندگان طرح های فروش مستقیم از انواع مختلف آن که شامل بازاریابی چند سطحی می شود، زمانی به طرح علاقمند می شوند که یک مصرف کنندۀ راضی از محصولاتی که می فروشند، باشند. این یک اصل مسلّم فروش مستقیم است که زمانی توزیع کنندگان محصولات را به خوبی بازاریابی می کنند و این فرصت را به دیگران ارائه می دهند که یک شرکت محصولاتش را با موفقیت برای خود توزیع کنندگان بازاریابی کرده باشد.
انجمن برای آنکه ناسازگاری نظر دادگاه را با این واقعیت که صنعت فروش مستقیم چطور فعالیت می نماید، نشان دهد، یک تحلیل آماری از مصرف شخصی به وسیلۀ توزیع کنندگان ارائه می دهد:« فروش به توزیع کنندگان و مصرف محصولات یک طرح توسط آنان می تواند یک مسأله حیاتی برای موفقیت یک شرکت فروش مستقیمِ با حسن نیت می باشد. نخستین مشتریان برای بسیاری از شرکت های فروش مستقیم، توزیع کنندگان آنها هستند. در یک تحقیق در سال 1992 در مورد کسانی که در گیر مسألۀ فروش مستقیم هستند، این نتیجه بدست آمد که 7/90% از کسانی که وارد صنعت فروش مستقیم شده اند به این علت بوده که آنها محصولات را دوست و به آن اعتقاد داشته اند. در تحقیق وسیع دیگری که در مورد شرکت های فروش مستقیم در سال 1995 انجام شد، این نتیجه بدست آمد که مصرف شخصی به وسیلۀ فروشندگان و خانواده های آنها، نزدیک به یک سوم از خرده فروشی توسط شرکت های فروش مستقیم در سال 1994 را تشکیل می داده است.»انجمن فروش مستقیم آمریکا برای اینکه توجه دادگاه را به این واقعیت در خصوص صنعت بازاریابی شبکه ای که چندین دهه فعال است، جلب نماید، این مسأله را مورد مشاجره قرار داد که دادگاه آغازگر یک استاندارد اشتباه می باشد. یعنی با ایجاد فرض غیر قانونی بودن طرح های بازاریابی شبکه ای به عنوان دسیسه های هرمی، در صورتی که کمیسیون صرفاً بر اساس فروش کالا به افراد غیر شرکت کننده در طرح، پرداخت نشود. انجمن فروش مستقیم این موضوع را مطرح نمود که استانداردهای بازخرید و نیز قانونگذاری در این خصوص سابقاً خود هدف قوانین امنیتی برای حمایت از مشتری را تأمین کرده است و باعث جلوگیری از انباشته شدن کالاها در دست توزیع کننده یا ضرر های مالی قابل توجه به آنها می شود.
 
همچنین انجمن بیان نمود که چنین قانونی در طی سالها نسبتاً خوب عمل کرده است.که نمونه بارز آن را می توان در شرکت «اَم وِی» مشاهده نمود. این موضوع باید مورد توجه واقع گردد که همانند شرکتهای پیشگام، بسیاری از ایالت ها و حتی دولت کانادا در قوانین جدید فدرال، مصرف شخصی به وسیلۀ توزیع کنندگان را به عنوان یک خرده فروشی به مصرف کنندۀ نهایی شناختند همانطور که در پروندۀ شرکت «کاسکات» مطرح و تشخیص داده شده بود.
 
روز نادری است که بسیاری از شرکت های رقیب هم صدا شده اند. متأسفانه اعتراض آنها همانند فریاد در بیابان می باشد.دادگاه به توضیحات کمک دهندۀ دادگاه توجهی نکرد و پرونده جهت بررسی بیشتر به دادگاه بدوی فرستاده شد. و آنجا جایی است که مسأله وجود دارد. و به موجب آن هر روز به وسیلۀ مقامات و مأمورین قانون به اسم شرکت «اُمنیتریشن» بر سر شرکت ها کوبیده می شد.
زیر تیغ شمشیر
 
شرکت «اُمنیتریشن» به روی صنعت بازاریابی شبکه ای مانند «شمشیر داماکلز» قرار گرفت. کار سالیان متمادیِ صاحبان شرکتهای بازاریابی شبکه ای و میلیون ها توزیع کنندۀ آنها به طور کلی در ریسک قرار گرفت. با توجه به وجود قوانین گنگ و مبهم در خصوص فعالیتهای تجاری هرمی و فریبکارانه، مقامات قانونگذاری ممکن است که «اُمنیتریشن» را به دادگاه احضار نمایند تا بحث نماید که شرکتهای بازاریابی شبکه ای،هرمی هستند.
چه کاری نیاز است که انجام شود که این شرکت ها آسوده خاطر شوند. در واقع نسبتاً ساده است: اصلاح قوانین هرمی ایالتی، قوانین امنیتی فدرال و قوانین کمیسیون تجارت فدرال مبنی بر اینکه مصرف شخصی به وسیلۀ توزیع کنندگان در یک حجم معقول یک خرده فروشی مشروع کالاها و خدمات می باشد. یک اصلاحیۀ ساده در قانونگذاری فضا را صاف می نماید. تعریف جامع «خرده فروشی» و «فروش به مصرف کنندۀ نهایی» که باید به وسیلۀ دادگاهها و قانونگذاران مورد استفاده قرار گیرد، چیست؟ صنعت فروش مستقیم تأکیدی معتبر دارد مبنی بر اینکه خریدهایی که مورد استفادۀ توزیع کنندگان واقع می گردد، می بایست به عنوان فروش به «مصرف کننده نهایی» در نظر گرفته شود. گویا تعریف ذیل از «خرده فروشی» یا «فروش به مصرف کنندۀ نهایی» یک استاندارد عادلانه برای قوانین ایالتی و فدرال می باشد:
«یک خرده فروشی یا فروش به مصرف کنندۀ نهایی شامل فروش به افراد غیر شرکت کننده در طرح و فروش به توزیع کنندگان برای مصرف شخصی یا خانوادگی در یک حجم معقول می شود، که در حالت اخیر، خرید صرفاً برای دریافت کمیسیون ها، کمیسیون های حاصل از فروش زیر شاخه ها، یا برای رسیدن به یک موقعیت در برنامه بازاریابی، نمی باشد.»
چنین شیوه ای مورد استفاده قانونگذاری ایالتی (مانند تکزاس و کنتاکی)، دولت کانادا، دادگاههای متعدد و آژانس های قانونگذاری جهت ایجاد یک استاندارد عادلانه، واقع شده است که این استاندار هم از صنعت فروش مستقیم و هم از مصرف کنندگانِ چنین فرصت های درآمدی حمایت می نماید.


فرصتی در مقابل
 

شاید الآن فرصت آن است که فضا شفاف شود. شاید الآن زمان و فرصت برای صنعت فروش مستقیم است که ده میلیون شرکت کنندگان آن از نمایندگان خود انتظار بری شدن را دارند. ابرِ اُمنیتریشن برای فعالان بازاریابی شبکه ای چیزی نیست که صرفاً با بستن چشمها و آرزوی حل شدن مسئله، دور شود.
نیاز به اصلاحات ساده ولی مؤثر در قوانین ایالتی و فدرال وجود دارد.

مصرف شخصی – یک دعوت برای اقدام (1)




موضوعات مرتبط: مقالات , ,

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :